Mikä on yhteiskunnallinen yritys?
Yhteiskunnalliset yritykset haluavat parantaa yhteiskuntaa, esimerkiksi auttaa ihmisiä tai luontoa. Siksi yhteiskunnallinen yritys käyttää suurimman osan yrityksen voitoista yhteiskunnan parantamiseen.
Osaamiskeskuksessa työskentelee yhteiskunnallisen yritystoiminnan asiantuntijoita. Palvelemme yhteiskunnallisia yrityksiä koko Suomessa.
Osaamiskeskuksella on käynnissä hanke “Yhteiskunnallisten yritysten liiketoimintaedellytysten parantaminen”. Hanketta rahoittaa Euroopan unionin sosiaalirahasto plus.
Yhteiskunnalliset yritykset haluavat parantaa yhteiskuntaa, esimerkiksi auttaa ihmisiä tai luontoa. Siksi yhteiskunnallinen yritys käyttää suurimman osan yrityksen voitoista yhteiskunnan parantamiseen.
Tehtävämme on auttaa yhteiskunnallisia yrityksiä.
Tavoitteemme on, että
Autamme aiheissa, jotka koskevat yhteiskunnallisia yrityksiä. Tässä kerromme, mitä palveluita tarjoamme eri ryhmille.
Jos toivot lisää tietoa selkokielellä, voit ehdottaa meille aihetta. Täytä yhteydenottolomake, niin otamme sinuun yhteyttä.
Ohjaamme ja neuvomme yhteiskunnallisia yrityksiä. Voit saada tietoa esimerkiksi siitä, miten yhteiskunnallinen yritys perustetaan.
Ohjaamme ja neuvomme hankkeita, jotka parantavat yhteiskunnallista yrittäjyyttä tai työllistymistä. Voit saada neuvoja esimerkiksi hyvän idean rahoittamiseen.
Koulutamme yritysneuvojia aiheissa, jotka liittyvät yhteiskunnallisiin yrityksiin.
Autamme työnantajia työllistämään täsmätyökykyisiä henkilöitä. Täsmätyökykyinen tarkoittaa henkilöä, joka pystyy tekemään jotakin tiettyä työtä.
Keräämme monenlaista tietoa yhteiskunnallisista yrityksistä. Verkkosivulta voit lukea esimerkiksi, mikä on yhteiskunnallinen yritys. Tiesitkö, että Suomessa on noin 5 000 yhteiskunnallista yritystä?
Tehtävämme on antaa tietoa ja apua, kun halutaan työllistää henkilö, jonka on vaikea päästä töihin. Siksi keräämme työllistämisen eri tapoja. Jaamme tietoa hyvistä tavoista saada työtä kaikille.