Yhteiskunnallisten yritysten toiminnan ytimessä on vaikuttavuus. Tutustumalla Yhteiskunnallisesti vaikuttavampaa yritystoimintaa -itseopiskelumateriaaleihin vahvistat ymmärrystäsi yhteiskunnallisesta vaikuttavuudesta ja sen todentamisesta ja viestimisestä asiakkaillesi ja muille sidosryhmillesi. Lisäksi saat tietoa, kuinka vaikuttavuudesta voi tehdä suunnitelmallisen osan kaikkea yhteiskunnallisen yrityksen toimintaa. Vaikuttavuuden arvioinnin ansiosta yhteiskunnallinen yritys voi esimerkiksi todentaa rahoittajille toiminnan todelliset vaikutukset ja houkutella uusia asiakasryhmiä.
Yhteiskunnallisesti vaikuttavampaa yritystoimintaa
Maksimoi yrityksesi positiivinen kädenjälki maailmaan! Tämä koulutus antaa sinulle perustiedot vaikuttavuudesta sekä valmiudet suunnitella, johtaa ja arvioida yrityksesi vaikuttavuutta. Yhteiskunnallisen yrityksen kannattaa ehdottomasti nostaa vaikuttavuus yhdeksi brändin rakentamisen kulmakivistä.
Aloita tästä!
1. Yritysten yhteiskunnallinen vaikuttavuus
Tässä osiossa vastataan seuraaviin kysymyksiin: mitä on yhteiskunnallinen vaikuttavuus yritystoiminnassa, ja mistä yhteiskunnallista vaikuttavuutta tavoittelevan yrityksen kannattaa lähteä liikkeelle?
Pohdi oman yrityksesi vaikuttavuutta tekemällä Muutoksentekijän työkirja – työkaluja yhteiskunnalliseen yrittäjyyteen vaikuttavuutta koskevia tehtäviä yhtäaikaisesti koulutuksen kanssa.
2. Mitä on vaikuttavuus?
Tässä osiossa syvennytään tarkemmin vaikuttavuuteen. Opit mallintamaan ja suunnittelemaan yritystoimintasi vaikuttavuutta.
3. Näin asetat vaikuttavuustavoitteen
Nämä aineistot opiskeltuasi osaat asettaa vaikuttavuustavoitteen yrityksellesi yhteiskehittämällä sidosryhmien kanssa.
4. Vaikuttavuuden arviointi
Tässä osiossa käydään läpi erilaisia esimerkkejä ja tapoja arvioida yhteiskunnallisen yrityksen vaikuttavuutta.
5. Vaikuttavuudesta viestiminen
Tässä osiossa saat käytännön vinkkejä vaikuttavuudesta viestimiseen eri kohderyhmille.