Tarinamaailmat

KEITÄ OVAT IHMISET TEKOJEN TAKANA?

Kuvittele itsestäsi henkilöhaastattelu. Mitä kerrot itsestäsi, taustastasi ja yrityksestäsi. Millainen tarina on sen taustalla, että haluat muuttaa maailmaa? Älä siloittele ja kaunistele, vaan kerro itsesi näköiselläsi tavalla, mitkä asiat ovat sinulle tärkeitä ja, mihin muutokseen uskot. Luota omaan ääneesi, ole ainutkertainen, suora ja aito.

KENEN TAI MINKÄ ÄÄNEN HALUAT TUODA KUULUVIIN?

Keiden elämään haluat luoda muutosta liikeideallasi? Millainen on heidän kertomisen arvoinen tarinansa? Kyseessä voivat olla ihmiset, jotka elävät haastavassa elämäntilanteessa ja jotka eivät saa ääntään kuuluviin. Tarina voidaan kertoa myös luonnon tai eläimen näkökulmasta, jos ne ovat liikeideasi loppuhyötyjiä. Tee spontaani kahden minuutin somevideo.

MITEN MUUTAT MAAILMAA?

Miten ja miksi liikeideasi muuttaa maailmaa? Vaikuttavuuden viestimisessä tehdään oman työn tulokset ja motivaatiot näkyviksi. Saat valmiita sisältöjä viestintään täyttämällä tämän työkirjan vaikuttavuusketjun. Laadi yrityksen brand purpose eli lyhyt 1–3 lauseen mittainen linjaus, joka kertoo:

  • mihin yritys uskoo?
  • mitä yritys haluaa olla?
  • miten yritys haluaa vaikuttaa ympäröivään maailmaan?