Hyvän tekeminen yhdistettynä menestyksekkääseen liiketoimintaan tekee yhteiskunnallisesta yrittäjyydestä yhden nopeimmin kasvavista ja kiinnostavimmista ilmiöistä niin Suomessa kuin maailmanlaajuisestikin.
Olemme viime vuosina todistaneet vaikuttavan ja vastuullisen liiketoiminnan kasvua. Kuluttajat ovat entistä tietoisempia globaaleista haasteista ja haluavat luoda muutosta omilla kulutusvalinnoillaan.
Missiolähtöiset yritykset kasvavat nopeammin ja niillä on korkeampi asiakas- ja työntekijätyytyväisyys kuin muilla yrityksillä (Deloitte Insights 2019). Kehittyvä teknologia avaa uusia mahdollisuuksia: menestyvät missiolähtöiset yritykset osaavat käyttää teknologisia innovaatioita vaikuttavuutensa kasvattamiseen.
Suomessa on noin 2500 yhteiskunnallista yritystä. Niiden yhteenlaskettu vuotuinen liikevaihto on 6,2 miljardia euroa. Yhteiskunnalliset yritykset työllistävät 61 000 ihmistä (YYO:n Datasivusto 2022).